Aborda as micropolíticas produzidas pelo Núcleo do Dirceu nas composições estabelecidas com a comunidade do bairro Dirceu, em Teresina, durante o processo de criação da obra 1000 Casas, no período de 2011 a 2012. O percurso cartográfico desta escrita aborda aspectos dos dispositivos presentes nas interações e experiências dos sujeitos envolvidos na performance. Para tanto, discute a precariedade e performance à luz de autores como Lígia Clark, Eleonora Fabião e Jacques Rancière, considerando questões e tensões do fazer político nas relações entre arte e vida, público e privado.
Approaches the micropolitics produced by Núcleo do Dirceu in the compositions were established with the community of Dirceu neighborhood, in Teresina, during the process of creating the piece "1000 Casas" (1000 Houses), from 2011 to 2012. The cartographic course of this written piece addresses aspects of the devices that were present in the interactions and the experiences of the subjects involved in the performance. In order to do this, this paper discusses precariousness and performance. Making use of authors like Lígia Clark, Eleonora Fabião and Jacques Rancière, all the analysis is done while concerning issues and tensions of political doing in the relations between art and life, public and private.